Monday, September 10, 2012

Cerita kawan-kawan

cdt : en.google lagi


"Bersahabat dengan orang yang soleh dan dengan orang yang jahat persis seperti berkawan dengan pengedar minyak wangi dan tukang besi (yang menghembus bara api). Pengedar minyak wangi sama ada ia memberi anda sebahagian atau anda membeli bau-bauan daripadanya atau sekurang-kurangnya anda mendapat juga baunya. Manakala tukang besi pula samada ia menyebabkan baju anda terbakar atau anda mendapat bau yang hapak." (Riwayat Abu Daud)

Saya ada seorang kawan. Namanya Cik Non. Dia ialah seorang kawan yang baik hati dan rajin. Maka setelah berkawan dengan Cik Non dapatlah saya menumpang kerajinannya dan menjadi sedikit rajin juga. Terima kasih Cik Non. Saya berdoa semoga kawan saya ini diberkati Allah, dimurahkan rezeki, mendapat jodoh yg baik, serta bahagia di dunia dan akhirat. Sekian saja karangan untuk kerja rumah sekolah rendah saya. 


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...